بیمه تامین اجتماعی

چگونه از خدمات بیمه ای موجود در کشورمان به نحو شایسته استفاده کنیم ؟

 

وقتی برای محافظت از دارایی خودتان در بازار بیمه در جستجوی یک بیمه نامه مناسب برای تحت پوشش بردن آن ها هستید، نمی توانید سرمایه و اموال خودتان را به هر کسی که از راه می رسد بسپارید.

 بیمه یک علم است و به قطع همانند سایر علوم بهره برداری صحیح از یک پوشش بیمه ای خوب مستلزم بکارگیری افراد مجرب و خبره می باشد که ضمن داشتن دانش کامل و کافی در رشته مورد نظر از تجربه خوبی هم برخوردار باشد و به التبع مثل پزشک متخصصی که برای سلامتی خودمان به آنها رجوع می کنیم، صاحب نام و تجربه باشد.

به واقع اگر شماشخصی حقیقی و یا حقوقی باشید و برای أموال و دارایی هایی که امروز دارید سال ها زحمت کشیدید و آنها را از هیچ به داشته های امروزتان تبدیل کرده اید،  ارزش این را دارد که در حفظ و نگهداری آن نیز کماکان منطقی فکر کنید.

متاسفانه و بر خلاف انتظار بنا به دلایل زیر بنظر می رسد، اکثر اشخاص این مسیر را به صورت منطقی طی نمی کنند:

در جایی که شرکت های بیمه در قرارداد هایی که با مشتریان خود منعقد می نمایند، علیرغم اینکه به عنوان فروشنده بیمه نامه می باشند ، خود را در جایگاه مشاور بیمه گذار یا مشتری نیز مطرح می نمایند.

آیا در سایر معاملات این یک امر عقلایی است که در صنعت بیمه این رفتار جایگاهی داشته باشد؟

آیا منطقی است که شرکت بیمه در زمان صدور بیمه نامه همه پوشش ها را به صورت کامل و کافی مشخص و با مناسبترین حق بیمه بنفع مشتری دیده باشد؟

یا در صورت بروز حوادث آیا بیمه گر برای حفظ حقوق بیمه گزار با تضاد منافع بین خودش و بیمه گزار روبرو نمی شود؟

یا درمواردی مشاهده می کنیم که افراد و یا اشخاصی وجود دارند که علیرغم عدم اطلاع از اصول و فنون بیمه به مشاوره در موارد بیمه ای بسیار مهم اقدام می نمایند.

مثلا صرف اینکه در یک شرکت مهندسی و مشاور فعالیت می نمایند ، در بخش بیمه تاسیسات و اموال هم اعلام نظر می نمایند ، یا به صرف اینکه یک وکیل هستند و تحصیلات حقوقی دارند اقدام به ارائه خدمات مشاوره در بخش بیمه های بازرگانی می نمایند!

فارغ از اینکه بیمه از اصولی مختص به خود برخوردار است ، مطمئنا شرکت مهندسی و یا وکلا دانش خوبی را دارند و حتما هم در حیطه کاری خودشان می توانند خدمات شایسته ای را ارائه می نمایند  اما ارائه خدمات بیمه ای و مشاوره توسط این اشخاص از منطق کامل و کافی برخوردار نمی باشد.

 ما در شرکت کارگزاری بیمه تحکیم آتیه نوین بر این باوریم که بیمه یک موضوع کاملا تخصصی و حرفه ای است، و اگر بر خلاف مواردی که در بالا به آن اشاره شد در مسیر صحیحی این امور را انجام دهیم ، نه تنها مشتریان به حقوق بر حق خودشان در زمان بروز حوادث خواهند رسید بلکه شرکت های بیمه نیز از مزیت های بیشتری برخوردار خواهند بود.

یافتن یک کارگزار بیمه معتبر و واجد شرایط می تواند تفاوت بین پوشش کافی اموال شما در هنگام خسارت فاجعه بار باشد.

در غیر اینصورت در وضعیتی دشوار برای جبران خسارت تعمیرات و یا جایگزینی اموال آسیب دیده خودتان متحمل پرداخت هزینه های سنگین جبران خسارت خواهید بود .

خب، یک کارگزار بیمه دقیقاً چه کاری برای شما انجام خواهد داد؟

کارگزاران بیمه ، برخلاف نمایندگان بیمه ، شما را که مشتری آنها محسوب می شوید ، نماینده شما هستند  و برای شما کار می کنند.

آنها مستقل از یک شرکت بیمه می باشند  و باید  از طرف شما حمایت شوند تا رقابتی ترین نرخ بیمه را با یک پوشش مناسب برای شما پیدا کنند.

در بسیاری از کشور ها از کارگزاران بیمه برای دسترسی به خدمات بیمه ای استفاده می کنند زیرا دسترسی بسیار گسترده تری نسبت به گزینه های مختلف پوشش بیمه ای نسبت به یک نماینده بیمه سنتی دارند که مجبور است فقط تعداد کمی از بیمه نامه های شرکت های خاص را “بفروشد” و قطعا همانگونه که از نام وی مشخص است نماینده یک شرکت بیمه خاص می باشد  و حافظ منافع شرکتی است که از سوی وی این نمایندگی را اخذ نموده است.

ما در شرکت کارگزاری بیمه تحکیم آتیه نوین ، به شما توصیه می کنیم که برای حفظ و نگهداری اموال خود به چند نکته برای انتخاب بهترین کارگزار بیمه توجه نمایید:

اگر تا کنون تجربه همکاری با کارگزار خاصی ندارید و یا به عبارتی کارگزار ترجیحی خاصی ندارید ، بهتر است از اینجا شروع کنید که سایر صنایع مطرح ، خدمات مشابه را از کدام کارگزاریها دریافت کرده اند و آیا از خدمات آنها راضی هستند ؟

(در این لینک می توانید با برخی از شرکتها و صنایعی که با ما همکاری داشته اند آشنا شوید)

در غیر اینصورت به جستجوی آنلاین برای پیدا کردن یک کارگزار اقدام کنید ، بعد از پیدا کردن یک یا چند کارگزار معتبر حتما از آنها بخواهید تا سوابق خودشان را ارائه دهند.

یک کارگزار معتبر و حرفه ای بیمه نباید در توضیح سوابق خود در صنعت بیمه و ارائه مدارک به جهت اثبات توانمندی خود مشکلی داشته باشد!

با هریک از کارگزار ها وقت جلسه ای را هماهنگ کنید و پیش از این جلسه دو موضوع را آماده داشته باشید:

  • مشخصات اموال و دارایی هایی که بایستی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

  •  نوع پوشش بیمه ای مورد نظر

احتمالا با توجه به تخصصی بودن برخی از بیمه نامه ها محتمل است که شما از پوشش دقیق مورد نیاز خودتان به صورت کامل مطمئن نباشید و این هم اشکالی ندارد! چرا که یک کارگزار خبره و با تجربه اطلاعات شما را بررسی می کند و نوع پوشش بیمه نامه مورد نیاز شما را در کنار حق بیمه محتمل برای شما توضیح خواهد داد.

حتما به دنبال کارگزاری باشید که متخصص در صنعت مورد نظر شما باشد ، چرا که هر صنعتی از ظرافت های قابل توجهی برخوردار است که ممکن است توسط یک کارگزار بیمه عمومی مورد توجه قرار نگیرد.

از تجربه آنها در حوزه و صنعت مربوطه جویا شوید و اگر فاقد این تجربه هستند از ادامه همکاری با وی خودداری نمایید.

به عبارتی همان روشی را که در انتخاب یک پزشک متخصص و یا یک وکیل خوب بکار می گیرید را در انتخاب کارگزار خود رعایت کنید.

انتخاب غلط  یک کارگزار غیر متخصص ، با توجه به تنوع فعالیت های بیمه ای ، می تواند برای شما مشکل ساز باشد.

در شرکت کارگزاری تحکیم آتیه نوین روند کار همیشه ساده و مطابق با نیاز مشتریان بوده است.

یک مشاوره شخصی با یک کارگزار حرفه ای می تواند ، منابع کافی را در اختیار شما قرار بدهد تا شما در جریان همه موارد مربوط به بیمه نامه خود قرار بگیرید.

یک کارگزار بیمه معتبر با انواع پوشش ها و بیمه نامه های موجود در بازار آشنا می باشد ، بنابراین آنها می توانند بر اساس دارایی منحصر به فرد شما ، توصیه های خاصی را به شما ارائه دهند و در این مسیر هزینه ها را تقلیل و پوشش ها را به حداکثر برسانند.

بنابراین کارگزاری را انتخاب کنید که پوشش های پیشنهادی خود را به خوبی درک می کند و نه اینکه این پوشش ها را به تقلید از دیگران ارائه دهد.

این موضوع کمک می کند که کارگزار شما در مذاکره با شرکت های بیمه از قدرت چانه زنی مناسب در جهت حفظ پوشش ها به نفع مشتریان خود اقدام نماید و در راستای کاهش مبلغ و میزان حق بیمه ، نهایت تلاش و کوشش خود را برای مشتریان خود بنماید و مهمتر از این که در زمان بروز حوادث خسارت ها ، به سادگی در کنار شما از شرکت های بیمه ادعا و جبران خسارت نماید.

کارگزار برتر

کارگزاری بیمه تحکیم با رزومه کاری مشخص و سوابق بیست ساله از ابتدا تا انتهای کار ، با درک و شناخت کامل در کنار شما خواهد بود.

تماس :  88978462(021)         ایمیل : info[@]takbimeh.ir

مطالب مرتبط :

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اسکرول به بالا